• Éves beszámoló “Röpike” varró szakkör

    Éves beszámoló “Röpike” varró szakkör   A “Röpike” varró szakkör keretein megismerték a gyermekek a textíliákban rejlő lehetőségeket, az alkotás örömét, a munka által nyújtott elégedettség érzetét. Amikor kézzel varrtunk, akkor jöttem rá, hogy a gyerekek kezében nem sűrűn volt tű és cérna. A cérna végére nem tudtak  csomót tenni. A kézi varrás segítségével készített […]

  • Röpike színjátszó kör

    Röpike színjátszó kör A Röpike színjátszó kör munkáját „A jövő a jelenben rejtőzik” pályázat keretei között 2012. szeptemberében kezdte meg tevékenységét. Csoportunk megalakulása után első fontos feladatunk volt, hogy megismerkedjünk közvetlen környezetünk, Perkáta tárgyi és szellemi kincseivel. Adatokat gyűjtöttünk a falu hagyományairól, népszokásairól. Ellátogattunk Mészáros Zsuzsa otthonába is, ahol megcsodálhattuk kertjét és az általa őrzött […]

  • Pletykáta beszámoló

    ,,A jövő a jelenben rejtőzik” TÁMOP-3.2.3/A-11/1-2012-0071 pályázatos drámapedagógiai szakkör egész éves munkájáról szeretnék beszámolni. A gyerekekkel az első elméleti szakasz foglalkozásain közösen megismerkedtünk a helyi népszokásokkal, néphagyományokkal és a Perkátai nevezetességeket is megnéztük. Egy remek délutánt töltöttünk a Nyugdíjas klub tagjaival és megnézhettük Dunaújvárosban a Bánki Donát Gimnázium dráma tagozatának munkáját is.                                                                                                                                     A kreatív szakasz […]

  • Perkáta múltja, a mi jövőnk alapja

    „Perkáta múltja, a mi jövőnk alapja, pályaorientációs, részképesség – fejlesztő szakkört” indítottunk a tanulásban akadályozott gyermekek részére. A foglalkozások a Perkáta–Nagykarácsony-Aba Általános Művelődési Központ, „A jövő a jelenben rejtőzik”,TÁMOP-3.2.3/A-11/1-2012-0071 pályázat keretein belül,a Művelődési ház szervezésében zajlottak. A foglakozásokat Jákliné Perei Erika és Szöllősiné Móker Ágnes vezették. A szakkör elméleti szakaszában a gyermekeket megismertettük Perkáta kincseivel, […]

  • Nem is olyan egyszerű a kézművesség

    Nem is olyan egyszerű a kézművesség A TÁMOP 3.2.3/A-11/1-2012-0071 kódszámú, „A jövő a jelenben rejtőzik” elnevezésű pályázat szeptemberben indult Kosárfonó szakkörében, a többi szakkörhöz hasonlóan elméleti alapokkal ismerkedtünk először, Farkasné Csernus Marianna tanítónő segítségével. A kosárfonás alapanyagai, felhasználásuk, fonáshoz való előkészítésük, a háztartásban használt kosártípusok mind terítékre kerültek. Beszéltünk az alapanyag termesztéséről, külön kitértünk a […]

  • Játékkészítő szakkör

      Játékkészítő szakkör   Szeptemberben elindult az Új Széchenyi Terv, - TÁMOP-3.2.3/A-11/1-2012-0071 kódjelű, “Építő közösségek” elnevezésű, „A jövő a jelenben rejtőzik” című pályázat. E pályázat keretein belül heti rendszerességgel elindult egy játékkészítő szakkör is. A szakkörön az alkotómunka értékének felismertetése, a kreativitás fejlesztése hangsúlyos helyen szerepelt, valamint az, hogy megismerjék a kézműves pályák szépségeit és nehézségeit […]

  • InTaRzIa szakkör éves beszámoló

    InTaRzIa szakkör éves beszámoló   Az intarziaszakkör célja elsősorban a gyerekek megismertetése a fa csodálatos világával, valamint a fából készíthető dolgok sokoldalúságával. Az intarziaeszközök megismerésén és használatán túlmenően a kreativitásukat és kézügyességüket igyekeztünk a segítőmmel, Molnár Józsi bácsival előtérbe helyezni. A kézügyességük az egy év alatt látványosan sokat fejlődött ami megmutatkozott az elkészült intarziaképeken is. […]

  • Felforgatók! szakkör beszámolója

    Felforgatók! szakkör beszámolója   A Felforgatók! elnevezésű szakkör célja, hogy konkrét tapasztalatszerzés útján kívántuk elérni, hogy a tanulók vizuális látásmódja átértékelődjön, látókörük kiszélesedjen, a kreativitás, az alkotó gondolkodás és cselekvőképesség kialakítása, valamint az egyéniség színeinek kibontakozása volt. Fontosnak tartottuk a csapatszellem elmélyítését, és a helyi hagyományőrzés dokumentálását. A helyi kulturális értékek megismerése, a továbbadás igényének […]

  • Fazekas szakkör

    Fazekas szakkör Az Új Széchenyi Terv, - TÁMOP-3.2.3/A-11/1-2012-0071 kódjelű, “Építő közösségek” -A jövő a jelenben rejtőzik című pályázat fazekas szakköre is szeptemberben indult, Horváthné Horgos Judit volt segítségemre a munka során. Anyag-, és eszközismerettel, az agyagfeldolgozásban használatos gépekkel, eljárásokkal ismerkedtünk. Áttekintettük a tájegységekre jellemző díszítési technikákat, jellegzetes színvilágot. Aztán kézbe vettük az agyagot, megtapasztaltuk alakíthatóságát, összehasonlíthattuk […]

  • Fajáték- készítők éves beszámolója

             Fajáték- készítők éves beszámolója     Az Új Széchenyi Terv, TÁMOP-3.2.3/A-11/1-2012-0071 kódjelű, Építő közösségek, „A jövő a jelenben rejtőzik” című pályázata, az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg 29 656 974 forint 100 %-os támogatással. E pályázat adott lehetőséget, hogy a Fajáték- készítők megmutathassák kreativitásukat. A szakkör résztvevői: 12-15 […]

2013. július 5. Szerző: aniko Nincs hozzászólás

         Fajáték- készítők éves beszámolója

 

 

Az Új Széchenyi Terv, TÁMOP-3.2.3/A-11/1-2012-0071 kódjelű, Építő közösségek, „A jövő a jelenben rejtőzik” című pályázata, az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg 29 656 974 forint 100 %-os támogatással.

E pályázat adott lehetőséget, hogy a Fajáték- készítők megmutathassák kreativitásukat.

A szakkör résztvevői: 12-15 éves, pályaválasztás előtt álló diákok. Szakmai segítő: Molnár József

A foglalkozások heti rendszerességgel, 2-3 órában voltak.

A szakkörön a problémamegoldó képesség, a kreativitás fejlesztése, és az alkotó munka értékének felismertetése kapott kiemelt szerepet.

Az elméleti szakaszban balesetvédelemi oktatás, szerszám és anyagismereti órák, valamint pályaorientációs előadások voltak. Októberben, Stohl István prezentációval mutatta be a faipari és egyéb képzési lehetőségeket a  Vörösmarty Ipari szakképző Iskola részéről. A dunaújvárosi Munkaügyi Központból érkező, Bocsiné Péterffy Ágnes, pályakörképet mutatott be. Beszélt az asztalosipari képzésekről, és a kézműves iparban való elhelyezkedési lehetőségekről.

A kreatív szakaszban, a népi játékok közül először a zúgattyút, később pedig a kereplőt készítettük el. Decemberben, a falovacskát, január első felében pedig a bölcsőt készítettük el. A foglalkozások előkészítésekor a mintadarabokat tanulmányoztuk, majd megterveztük a munkafolyamatokat. Megismerkedtek az állványos fúrógép és a dekopírfűrész használatával. A tanulók komoly hozzáállással kezelték a különböző szerszámokat és gépeket. Az elkészült játékokat örömmel mutatták meg otthon, és az iskolában.

Januárban a golyós ügyességi játékkal háziversenyt rendeztünk. Februárban a lapátkerekes gőzhajó-modell elkészítése volt a feladatunk. Ahogy a modell testet öltött, a fiúk szinte versengve dolgoztak. Februárban elkészült még egy játék, a fa traktor. Ezen a foglalkozáson az összes, pályázat által biztosított elektromos gépet használatba vették a gyerekek. Megtanulták a csiszológépen a csiszolóvászon cseréjét. Az állványos fúrógépen önállóan cseréltek fúrószerszámot. A játékok alkatrészeinek megmunkálásai: fűrészelés, fúrás, csiszolás, és méretre vágás a sok gyakorlásnak köszönhetően egyre rutinosabbá vált. Egymás munkájára is figyelve, segítettek a lemaradóknak. Munkamegosztás, és kialakuló csapatszellem volt megfigyelhető a foglalkozásokon.

Márciusban fa autómodellt és repülőt készítettünk. A különböző nemes fafajták, a dió, bükk és fenyő szép összhangba kerültek a régi stílusú autómodellen.

A repülő készítésekor gyakoroltuk az íves alkatrészek kivágását. A gyerekek ügyesen használták a különböző munkaeszközöket. Márciusban Székesfehérvárra utaztunk, a Hetedhét Játékmúzeumba. Régi játékokkal ismerkedtek meg a gyerekek.

Tavasszal Stohl István előadó tartott bemutató foglalkozást a faművességről. Áprilisban lovas szekeret és fahernyót készítettünk. A gyerekek nagyon kreatívak voltak. A fahernyó sok egyforma alkatrészének megmunkálása türelmet és kitartást igényelt.

Májusban, a szakkör meghívására a helyi óvodások kipróbálhatták a fajátékokat. Ebben a hónapban a fa gerendaház is elkészült.

Pályaorientációs céllal, látogatást tettünk a dunaújvárosi Hild Szakmunkásképző Iskolába. Később, Martonvásáron megtekintettük az óvodamúzeumot, ahol számos, egyedi készítésű játékot láttunk. A szakkörünk a fa vár készítésével zárta a kreatív szakaszt.

A marketing szakaszban, júniusban a fiúk lelkesen rendezgették a játékaikat a kiállító térben. A foglalkozások tematikájának, és időrendjének megfelelően sorba rendezték a fotókat, majd azokat összeállították tablókká.

Június 13-án, az Építő Közösségek Gáláján sok volt az érdeklődő, ahol megtekinthették és kipróbálhatták a Fajáték- készítők munkáit is.

A szakkör céljai- a problémamegoldó képesség és a kreativitás fejlesztése, valamint az alkotó munka értékének felismertetése- megvalósultak. A fiúk közül többen, otthon is szeretnék folytatni a játéktervezést, és készítést.

 

László József szakkörvezető

Fajáték 2.

kategóriák: Fajáték készítők

Szólj hozzá!

Perkáta - Nagykarácsony - Aba ÁMK

Perkáta - Nagykarácsony - Aba
Általános Művelődési Központ

2431 Perkáta Dózsa György u. 15.

Tel/fax: 06-25/522-320

E-mail: igazgato.amk@perkata.hu